Украинский Дисконтный Клуб

Регистрация...
Вход для членов клуба:

О проекте и клубе UDC Дисконтная программа Раздел Качество и Конкурентноспособность Раздел Маркетинг и Интернет Раздел Библиотека Автоматизации торговли Каталог предприятий
Имя: Пароль:     
    Расширеный поиск... На начальную страницу сайта  Связаться с руководством UDC  Карта сайта
Обратная связь   |   Добавить статью   |   Регистрация   |   Предприятия   |   Карта сайта
  Разделы

  Сейчас на сайте
Сейчас, 1 гость и 0 посетителей онлайн.

Вы анонимный пользователь.


  Друзья
жалюзи и ролеты на МодномОкне
жалюзи на окна

  Объявления
Столбик

Доска объявлений
bizator.com

  
Штриховое кодирование: ШТРИХ—КОД
Опубликовано: 22 Июл, 2003 г. - 12:50 от admin

Маркетинг и интернет Потрапивши хоча б одного разу до столичного супермаркету типу «BILLA» чи «Велика кишеня», починаєш розуміти, що таке справжній товаропотік і організація оптово-роздрібної торгівлі. Нарешті споживач почуває себе доволі комфортно — просторі торговельні зали, великий асортимент і висока якість обслуговування. Саме тут вперше постало питання, про покращення організації товаропостачання, різко підвищити оперативність та ефективність обслуговування споживачів. З цією метою в Україні, за ініціативою Спілки економістів України, за підтримки Міністерства економіки України було створено Асоціацію товарної нумерації України «ЄАН-Україна

Потрапивши хоча б одного разу до столичного супермаркету типу «BILLA» чи «Велика кишеня», починаєш розуміти, що таке справжній товаропотік і організація оптово-роздрібної торгівлі. Нарешті споживач почуває себе доволі комфортно — просторі торговельні зали, великий асортимент і висока якість обслуговування. Саме тут вперше постало питання, про покращення організації товаропостачання, різко підвищити оперативність та ефективність обслуговування споживачів. З цією метою в Україні, за ініціативою Спілки економістів України, за підтримки Міністерства економіки України було створено Асоціацію товарної нумерації України «ЄАН-Україна».

 
EAN.UCC - це глобальна міжнародна система товарних номерів, створена більше 20 років тому на основі Європейської та Північно-Американської асоціацій товарної нумерації. Сьогодні система EAN.UCC об`єднує 97 національних організацій у 99 країнах світу. В Україні національною організацією товарної нумерації, членом EAN International є Асоціація товарної нумерації "ЄАН-Україна". Зараз члени асоціації - понад 2000 вітчизняних підприємств та організацій. Усім їм присвоєно унікальні ідентифікаційні номери, котрі починаються з цифр 482.
Нині штрихове кодування - прийнята у світовій практиці система маркування товарів і продукції. Так, в США близько 90% всіх товарів мають штрих-код, в Німеччині - близько 80%, у Франції - більше 70%, в Швейцарії - 45%. У зарубіжній практиці штрихове кодування інформації широко застосовується в комерційній діяльності, транспортних і складських системах, сфері обліку матеріальних запасів, технологічному процесі тощо.
Сьогодні практично весь світовий товаропотік маркується транспортними етикетками на базі стандарту UCC.EAN-128, де кодуються товар, відправник та одержувач, пункти відправлення та призначення, маса, вид упаковки, дата відправлення, термін зберігання тощо. Запровадження систем для роботи з штрих-кодами покращує облік, підвищує фінансову дисципліну, стимулює підприємства відмовлятися працювати з сумнівними, неякісними чи підробними товарами як вітчизняного, так і закордонного виробництва. Практичність та ефективність застосування таких систем полягає в тому, що в будь-який момент можливо отримати інформацію про товар, який є в асортименті, а також інформацію в цілому за видами товару та товарними групами, а саме:
- обсяги надходження;
- обсяги продажу;
- поточні залишки;
- динаміка руху.
Аналіз такої інформації дозволяє визначити неходові товари, скоротити залишки товарних запасів, розширити асортимент товарів, що користуються попитом, своєчасно замовляти новий товар.
Сьогодні за кількістю користувачів системи штрихового кодування, роздрібна торгівля посідає перше місце. Маркування переважної більшості споживчих товарів штриховими кодами ЄАН та використання електронних контрольно-касових апаратів (ЕККА), обладнаних сканерами для зчитування штрихових кодів, дозволяє забезпечити швидкий та безпомилковий розрахунок з покупцями, ліквідувати черги та підвищити рівень обслуговування покупців, автоматизувати облік та інвентаризацію на складі та у торговому залі. Як правило, інформація про продаж товарів оперативно обробляється автоматизованою системою обліку та контролю закладу торгівлі.
У роздрібній торгівлі, особливо в закладах торгівлі продуктами харчування, широке розповсюдження отримали ваго-касові та ваго-вимірювальні комплекси. Вони дозволяють зважувати товар, оцінювати його та маркувати кодами обмеженої циркуляції, передаючи до комп`ютерної мережі підприємства дані про товари змінної ваги, що фасуються безпосередньо в магазині або постачальником на замовлення магазину.
Штрих-код не може засвідчувати походження товару. За префіксом (перші 3 цифри) можна визначити тільки, в якій національній організації зареєстроване те чи інше підприємство-виробник.
Підприємство має право визначити, в національну організацію якої країни йому потрібно вступати. Наприклад, вся продукція Coca-Cola, вироблена в Європі, має префікс національної організації Бельгії - 54. Ці ж цифри вказані у штриховому коді на пляшках Coca-Cola, вироблених в Росії. Одне й те ж підприємство може вступати одночасно в декілька національних організацій.
Маркування товару штрих-кодовою позначкою може здійснюватись на будь якому етапі його постачання. При поточному виробництві, як правило, товар маркується ще на стадії виробництва - етикетка або упаковка, виготовлена звичайними друкарськими способами, включає штрих-кодову позначку. Для маркування в умовах поточного виробництва підприємства використовують автоматизоване обладнання, яке наносить зображення коду на проміжний носій - етикетку з липкою основою, та розміщує цю етикетку в заданому місці.
У супермаркетах використовуються стаціонарні сканери штрихового коду, які монтуються у стіл касира чи установлюються збоку від транспортеру або каси. При цьому для зчитування коду достатньо провести упаковкою по столу. У зв`язку з цим необхідно підкреслити, що штриховий код слід розміщувати на дні чи бокових стінках упаковок. Не слід наносити штрих-код на рифлені поверхні. На практиці якість нанесення штрих-коду перевіряється просто - якісно надрукований код повинен зчитуватися стаціонарним сканером з першої спроби.
Принтери для етикеток широко використовуються в роздрібній торгівлі - для маркування товарів, що не мають штрих-кодової позначки, у випадку, коли підприємство торгівлі саме розфасовує товар. Для друку та нанесення таких етикеток використовуються спеціалізовані принтери та етикет-пістолети.
Для перевірки якості друку та параметрів штриховогокоду існують сканери-варифікатори. Це високотехнологічні прилади, які дозволяють не тільки зчитувати закодовану інформацію, але й визначати геометричні та оптичні параметри штрих-кодової позначки.

EAN.UCC - це глобальна міжнародна система товарних номерів, створена більше 20 років тому на основі Європейської і Північно-Американської асоціацій товарної нумерації. Сьогодні система EAN.UCC об`єднує 97 національних організацій у 99 країнах світу.

Зчитування інформації, що відображена за допомогою сканерів. Це пристрої, які перетворюють відбиті від зображення штрихового коду світлові промені в електричний сигнал. Для подальшої обробки сигнал декодується. При декодуванні здійснюється розпізнання штрих-кодової символіки, змісту інформації, перевірка правильності її зчитування. В процесі декодування інформація набуває стандартної форми для подальшої обробки.
CCD-сканери - найпростіші та найбільш розповсюдженні на підприємствах роздрібної торгівлі. Мають обмеження щодо довжини - 60-80 мм. Такі сканери мають невисоку вартість. Більшість моделей цього типу при зчитуванні не треба підносити безпосередньо до штрих-кодової позначки, хоча деякі моделі CCD-сканерів можуть зчитувати інформацію з невеликої відстані. Лазерні сканери - більш продуктивні, мають більше можливостей, не потребують безпосереднього наближення до штрих-кодової позначки для її зчитування. Лазерні сканери менш вимогливі до якості друку штрих-кодової позначки.
Але система має й чимало недоліків. Насамперед, це пов'язано з недостатнім інформуванням у цій сфері, а також зі складним економічним становищем в Україні. Не зважаючи на те, що система штрихового кодування в Україні існує вже 6 років, на практиці виникає досить багато проблем. Одна з них - не зчитування штрих-коду. Що потрібно враховувати при виборі обладнання та витратних матеріалів, на якому партнері-постачальнику зупинитися. Цю та іншу інформацію ви зможете прочитати в наступних номерах журналу.


 
Связные ссылки
· Ещё о Маркетинг и интернет
· Новости admin


Самая читаемая статья из раздела Маркетинг и интернет:
Особенности национальной интернет-статистики

ШТРИХ—КОД | Войти/Создать логин | 0 комментарии
Порог
  
За коментарии ответственны только те, кто их поместил. Мы не несём ответственности за них.
Обратная связь   |   Добавить статью   |   Регистрация   |   Предприятия   |   Карта сайта
Copyright c 2001 UDC Создание сайта, продвижение сайта - DA.net