Украинский Дисконтный Клуб

Регистрация...
Вход для членов клуба:

О проекте и клубе UDC Дисконтная программа Раздел Качество и Конкурентноспособность Раздел Маркетинг и Интернет Раздел Библиотека Автоматизации торговли Каталог предприятий
Имя: Пароль:     
    Расширеный поиск... На начальную страницу сайта  Связаться с руководством UDC  Карта сайта
Обратная связь   |   Добавить статью   |   Регистрация   |   Предприятия   |   Карта сайта
  Разделы

  Сейчас на сайте
Сейчас, 1 гость и 0 посетителей онлайн.

Вы анонимный пользователь.


  Друзья
жалюзи и ролеты на МодномОкне
жалюзи на окна

  Объявления
Столбик

Доска объявлений
bizator.com

  
Школа качества: Презентаційна версія Системи Менеджменту Якості "Настанови з якості
Опубликовано: 18 Июл, 2003 г. - 17:27 от admin

Качество и конкурентноспособность Презентаційна версія Системи Менеджменту Якості "Настанови з якості" >>>

Презентаційна версія Системи Менеджменту Якості "Настанови з якості" являється власною розробкою Центр систем якості "ПРИРОСТ-Система". Дані Настанови з системи управління якістю є основним документом системи управління якістю ЦСЯ "ПРИРОСТ-Система", що розповсюджується на надання консультаційних послуг з удосконалення СЯ. Цей документ може бути використаний як зразок при розробці системи управління якістю на підприємстві.


Приклад документації системи менеджменту якості
"Настанови з якості"
 
 
Зареєстрований екземпляр - Постійно актуальний
 
Незареєстрованний екземпляр - Тільки для інформації



Дійсний екземпляр документа зареєстрований у Реєстрі під номером _____ і належить______________________________________________________.

Документ розроблений:

заступник директор                                            Ю.Б.Кабаков
провідний фахівець з систем якості              В.В.Валігун
провідний фахівець з систем якості              В.Г.Колесник

м.Київ, 2002



Призначення, область діяльності і сфера застосування

Дані Настанови з системи управління якістю є основним документом системи управління якістю ЦСЯ "ПРИРОСТ-Система", що розповсюджується на надання консультаційних послуг з удосконалення СЯ замовників на базі стандарту ISO 9001:2000. Вимоги даних Настанов поширюються на усі види діяльності, що впливають на якість відповідних послуг ЦСЯ "ПРИРОСТ-Система". Настанови є обов'язковими для усього персоналу ЦСЯ "ПРИРОСТ-Система".

1 Вступна частина

1.1 Загальні відомості про підприємство

Найменування - Центр систем якості "ПРИРОСТ-Система"
Адреса - 03680, Київ, проспект Академіка Глушкова, 40
Телефон - ( 044 ) 266-07-80, 266-35-10; Факс - ( 044 ) 266-07-80
Електронна пошта - quality@quality.kiev.ua


ЦСЯ "ПРИРОСТ-Система" є дочірнім підприємством Міжгалузевого центру якості "ПРИРОСТ". Центр надає підприємствам високопрофесійні послуги з розробки, впровадження і підготовки до сертифікації систем управління якістю на базі міжнародних стандартів ISO серії 9000:2000, а також концепцій Загального управління якістю (TQM).

Серед замовників ЦСЯ "ПРИРОСТ-Система": провідні вітчизняні підприємства різних галузей: ЗАТ "Оболонь", ВАТ "Укртелеком", ХК "Київміськбуд", ВАТ "Фармак", ВАТ "Запорожкокс", ВАТ "Лакма", ЗАТ "Київський вітамінний завод", ВАТ "Машинобудівний завод "ПРОГРЕС" та багато інших.

Кількість співробітників на 1 грудня 2001 року - 12 чоловік. Співробітники проходять навчання у відомих організаціях України, Німеччини, Росії, Бельгії, Швеції, тощо. Група провідних співробітників пройшла навчання за програмами EOQ "Менеджер з якості" та "Аудитор з якості", здали іспити та отримали відповідні сертифікати. Вони зареєстровані у загальноєвропейському реєстрі фахівців з якості у Лондоні. Значна частина співробітників мають статус зареєстрованих аудиторів систем якості, звання кандидатів технічних наук.



1.2 Відомості про Настанови з системи управління якістю

1.2.1 Дана версія Настанов з системи управління якістю (НСЯ 1-2002) є першою.

Дата введення НСЯ 1-2002 у дію - 2 січня 2002 р.

 
1.2.2 Загальна відповідальність за підтримку Настанов в робочому стані покладається на заступника директора.

1.2.3 Порядок перегляду і ведення Настанов з системи якості

Дані Настанови підлягають перегляду не рідше разу на рік у рамках загального аналізу СМЯ. Зміни в Настанови вносяться в міру необхідності. Пропозиції по включенню змін у Настанови готують зацікавлені фахівці. Оформлення змін у Настанови здійснює заступник директора. Затверджує Настанови і зміни до них директор ЦСЯ "ПРИРОСТ-Система".

1.2.4 Встановлення статусу і регулювання розповсюдження

Дані Настанови є відкритим документом для усіх співробітників ЦСЯ "ПРИРОСТ-Система". Реєстр примірників Настанов ведеться офіс-менеджером. Рішення про можливість видачі примірників Настанов зовнішнім організаціям приймаються директором або його заступником.


2 Політика ЦСЯ "ПРИРОСТ-Система"

Основною метою свого функціонування ЦСЯ "ПРИРОСТ-Система" вважає підвищення ефективності систем управління своїх замовників, їх конкурентоспроможності. Ми забезпечуємо досягнення цієї мети через надання професійних консалтингових послуг щодо розробки та удосконалення систем управління якістю на базі міжнародних стандартів ISO серії 9000 та принципів загального управління якістю (TQM).

Досягнення цієї мети забезпечує підтримку провідних позицій на вітчизняному ринку консалтингових послуг в області розробки систем управління якістю, розвиток та прибуткову діяльність Центру, постійне підвищення добробуту членів колективу та їх професійне зростання.



Система цінностей ЦСЯ "ПРИРОСТ-Система":

· висока про фесійність співробітників, їх постійний розвиток - ключ до високої якості послуг, що надаються замовникам;

· надання широких повноважень співробітникам стимулює їх до творчої роботи і забезпечує максимальну гнучкість роботи с замовниками, врахування їх індивідуальних побажань;

· ми надаємо нашим замовникам комплексні послуги, допомагаємо їм у розв'язанні основних проблем в галузі управління, розвиваємо з ними довготермінові партнерські стосунки;

· завдяки розгалуженим зв'язкам з нашими партнерами ми використовуємо у своїй роботі найкращий світовий і вітчизняний досвід;

· співробітники ЦСЯ "ПРИРОСТ-Система" - це колектив однодумців, яким приємно та цікаво працювати разом, і які отримують всебічне задоволення від своєї роботи;

· наша діяльність є корисною для України, підвищення конкурентоспроможності наших замовників та розповсюдження знань в галузі якості сприяє розвитку вітчизняної економіки.

Ця система цінностей забезпечує конкурентні переваги ЦСЯ "ПРИРОСТ-Система": високу ефективність та якість послуг, велику увагу до побажань замовників, конкурентоспроможні ціни послуг та терміни розробки, задоволеність персоналу.



Пріоритетними цілями удосконалення діяльності ЦСЯ "ПРИРОСТ-Система" є: подальше підвищення задоволеності замовників і співробітників, скорочення термінів розробки систем якості, розширення спектру послуг, що надаються замовникам, збільшення кількості замовників.

Для досягнення цих цілей ЦСЯ "ПРИРОСТ-Система" буде:

· удосконалювати внутрішню систему управління на основі вимог стандарту ISO9001:2000;

· розвивати систему маркетингових досліджень для визначення вимог і побажань потенційних замовників;

· надалі підвищувати рівень компетенції та мотивації персоналу, залучати нових високопрофесійних співробітників.



У реалізації цієї Політики активну та творчу участь приймають усі співробітники ЦСЯ "ПРИРОСТ-Система" з моєю особистою координацієюю


Директор

ЦСЯ "ПРИРОСТ-Система" Т.П.Калита

2.1. Показники ефективності роботи підприємства

 
Ефективність роботи підприємства з реалізації вищенаведеної Політики оцінюється за допомогою таких показників

Табл.2.1.

Показник

Періодичність вимірювання

Відповідальність за вимірювання

Форма представлення

Рівень задоволеності замовників За підсумками етапу договору Директор Форма № 7
Кількість виконаних договорів Щоквартально Офіс-менеджер Форма № 4
Кількість розроблених систем якості, що пройшли сертифікацію Щоквартально Офіс-менеджер Форма № 4
Кількість укладених договорів Щоквартально Офіс-менеджер Форма № 4
% етапів договорів, виконаних у встановлені терміни Щоквартально Офіс-менеджер Форма № 4
Надходження коштів Щомісячно Бухгалтер Форма № 5


За усіма цими показниками щорічно встановлюються цілі підприємства в рамках аналізу системи управління якістю. Досягнення цих цілей забезпечується через Комплексний план діяльності підприємства.

Діяльність з розробки політики, цілей та планів підприємства описана у розділах 5.3 та 5.4 даних Настанов.

Ефективність роботи підприємства за ціма показниками аналізується на загальних нарадах персоналу підприємства.

3 Характеристика підприємства

3.1. Структура підприємства

Структура підприємства

Відповідальність співробітників щодо виконання робіт в рамках системи управління якістю (в розрізі процесів) описана у Матриці відповідальності. Відповідальним представником керівництва з системи управління якістю є директор

3.2 Матриця відповідальності за процеси системи управління якістю

Перелік процесів системи управління якістю та відповідальність за них наведена у Матриці відповідальності

 

Процес системи управління якістю

Д ЗД ПК К ОМ Б

Відповідні розділи стандарту ISO 9001:2000

1.    Управління підприємством В У У З У З 5, 6.1, 7.1, 8.1., 8.2.2, 8.2.3, 8.4, 8.5
2.    Маркетинг В У У З У - 7.2,
3.    Розробка методичних документів У В У З - - 7.3, 7.5.2, 8.3
4.    Виконання договорів В У У У З З 7.1, 7.2.3, 7.4, 7.5, 8.2.1, 8.2.4, 8.3
5.    Управління персоналом В У З - У З 5.5.1, 6.2
6.    Управління інфраструктурою У В - - У У 6.3, 7.4, 8.3
7.    Управління інформаційними ресурсами У В У З У - 6.3, 7.4
 
В - відповідальний за процес

У - безпосередня участь у реалізації процесу

З - залучення до реалізації процесу

3.3 Матриця взаємозв'язку процесів системи управління якістю

Основний взаємозв'язок процесів системи управління якістю наведений у Матриці взаємозв'язку (більш детально взаємозв'язки описані у процедурах).

Вхід

Вихід

1

2

3

4

5

6

7

1

-

План маректингових заходів

Рішення щодо розробки методичних документів

Коригування ходу виконання договорів

Потреба в персоналі та навчанні

Потреба в інфраструктурі

Потреба в інф.ресурсах

2

Інформація про потреби замовників

-

Побажання замовників щодо розробки

Інформація про нові договори

Побажання замовників щодо кваліфікації персоналу

-

Потреби замовників в інформації

3

Хід розробки методичних документів

-

-

Затверджені методичні документи

Затверджені методичні документи

-

Затверджені методичні документи

4

Рівень задоволеності та пропозиції замовників; хід виконання договорів

Інформація щодо виконання договорів

Пропозиції щодо удосконалення методичних документів

-

Виділення кращого досвіду виконання договорів

-

Запити замовників щодо надання інформації

5

Кваліфікація персоналу та ефективність його роботи

Кваліфікація та статус персоналу

-

Кількість персоналу та його можливості

-

Потреби персоналу в інфрастуктурі

Потреби персоналу в інф.ресурсах

6

Ефективність використання інфраструктури

-

-

-

-

-

-

7

Ефективність використання інф.ресурсів

-

Наявність інформації для розробки методичних документів

Наявність інформації для виконання договорів

Наявність інформації для навчання

-

-



4. Виконання вимог стандарту ISO 9001:2000 до системи менеджменту якості

4.1. Загальні вимоги

На підприємстві створена, документовано оформлена і впроваджена система менеджменту якості (СМЯ), що відповідає вимогам стандарту ISO 9001:2000. Для того, щоб забезпечити її функціонування і постійне підвищувати її ефективність, підприємство:

а) визначило необхідні для СМЯ процеси (див. розділ 3.2);

б) визначило послідовність і взаємодію цих процесів (див. розділ 3.3);

в) визначило критерії і методи, необхідні для ефективності виконання процесів, і управлiння ними (описані у процедурах СМЯ);

г) забезпечило наявність ресурсів та інформації, необхідних для забезпечення, виконання і контролю цих процесів (описано в розділі 6 дійсної Настанови);

д) здійснює контроль, вимірювання і аналіз цих процесів (описане в процедурі "Управління підприємством");

е) виконує дії, необхідні для одержання запланованих результатів і постійного поліпшення цих процесів.

4.2. Вимоги до документації

4.2.1. Загальні положення

Документація в рамках СМЯ містить:

а) документально оформлені політику і цілі підприємства,

б) Настанову з якості,

в) процедури СМЯ, що описують виконання окремих дій у рамках СМЯ,

г) інші документи, які необхідні для забезпечення ефективності виконання процесів і управлiння ними, відповідно до Реєстру типів документів,

д) записи з якості, відповідно до Реєстру форм записів.

Потреба в розробці і перегляді документів і форм записів описана в процедурі "Управління підприємством".

4.2.2 Настанова з якості

Підприємство розробило і забезпечує супровід Настанови з якості, що містить опис підприємства, його структури і процесів, політику підприємства в сфері якості, порядок виконання вимог стандарту ISO 9001:2000, посилання на процедури СМЯ.

Процедури СМЯ містять опис методик виконання окремих процесів, відповідальності за їхнє здійснення, їхнього зв'язку із суміжними процесами, пов'язаних з ними документів і записів про якість.

4.2.3. Управлiння документами

Підприємство управляє документами, зазначеними в пунктах а)-г) розділа 4.2.1. даної Настанови. Управління включає:

а) затвердження документів і їхніх змін уповноваженим персоналом до їх випуску;

б) отримання актуальних зовнішніх документів з надійних і контрольованих джерел;

в) ідентифікацію документів, з вказанням їх статусу, дати видання, рівня затвердження;

г) поширення примірників документів між зацікавленими користувачами і підтримка їх актуальності;

д) збереження документів у визначених місцях, у належних умовах, що забезпечують їх придатність для читання та ідентифікацію;

е) вилучення або відповідну ідентифікацію застарілих або анульованих документів.
 
 
Система управлiння забезпечує наявність актуальних і затверджених примірників документів у всіх місцях, де це необхідно для функціонування СМЯ. Дії по управлiнню документами описані в інструкції "Управління документацією".

4.2.4 Управлiння записами з якості

На підприємстві реєструються записи з якості, необхідні для підтвердження відповідності СМЯ вимогам стандарту ISO 9001, а також для аналізу її ефективності. Підприємство управляє записами, зазначеними в пункті д) розділу 4.2.1. даної Настанови. Система управлiння включає ідентифікацію, збереження, захист, вибірку, забезпечення умов зберегання і вилучення записів. Записи про якість зберігаються у встановлених місцях, що забезпечує їхній швидкий пошук і вибірку, збереження та придатність для читання протягом встановленого терміну. Дії по управлiнню записами описані в інструкції "Управління записами".

5. Виконання вимог стандарту ISO 9001:2000 щодо відповідальності керівництва

5.1. Виконання керівництвом прийнятих зобов'язань

Керівництво підприємства прийняло на себе зобов'язання щодо розробки і впровадження СМЯ і постійного підвищення її ефективності шляхом:

а) доведення до персоналу ідеї важливості задоволення вимог замовників, а також обов'язкових законодавчих і нормативних вимог;

б) прийняття політики та цілей в сфері якості, як складової частини загальної політики та цілей підприємства;

в) проведення аналізу діяльності в рамках СМЯ;

д) забезпечення наявності необхідних ресурсів.

5.2. Орієнтація на замовника

Для підвищення задоволеності замовників керівництво забезпечує виконання робіт з:

        визначення вимог замовників (див. 7.2.1 - описане у процедурі "Маркетинг")

        вимірювання рівня задоволеності замовників (див. 8.2.1 - описане у процедурі "Виконання договорів").

5.3. Політика в галузі якості

Керівництво визначило і не рідше разу на рік переглядає політику в галузі якості як інтегровану частину загальної політики підприємства. Вона розробляється на базі визначених вимог замовників. Перегляд політики здійснюється в рамках аналізу системи якості з боку керівництва. Політика відповідає таким вимогам:

а) відповідає загальним напрямкам розвитку підприємства;

б) включає зобов'язання дотримання вимог і постійного підвищення ефективності СМЯ;

в) є підставою для встановлення і перегляду цілей підприємства.

Політика доводиться до відому персонала і основних замовників, забезпечується її розуміння. Дії по управлiнню політикою описані в процедурі "Управління підприємством".

5.4. Планування

5.4.1. Цілі в галузі якості

У рамках аналізу системи якості не рідше разу на рік на підставі Політики підприємства керівництво встановлює вимірювані цілі підприємства, у тому числі - цілі в галузі якості. Цілі встановлюються як для СМЯ у цілому, так і для основних процесів. Зокрема, цілі включають вимоги до задоволеності замовників. Встановлення цілей в сфері якості описано в процедурі "Управління підприємством".

5.4.2. Планування в системі менеджменту якості

Для досягнення встановлених цілей в сфері якості керівництво розробило і не рідше разу на рік переглядає Комплексний план діяльності підприємства. У цей план включаються будь-яки істотні зміни в СМЯ, при цьому забезпечується збереження її цілісності і погодженості всіх її складових. Розробка та актуалізація плану описана в процедурі "Управління підприємством".

5.5. Відповідальність, повноваження і взаємодія

5.5.1. Відповідальність і повноваження
 
Керівництво визначає відповідальність і повноваження персоналу по виконанню робіт у рамках СМЯ. Розподіл відповідальності і повноважень описане в матриці відповідальності (див. розділ 3.2) та посадових інструкціях співробітників.

Розробка посадових інструкцій і внесення змін до них описані в процедурі "Управління персоналом".

5.5.2. Представник керівництва

Відповідальним представником керівництва з СМЯ є директор, який несе особисту відповідальність за:

забезпечення розробки, впровадження і виконання необхідних для СМЯ процесів;

розповсюдження на підприємстві та аналіз інформації про показники ефективності СМЯ і необхідність її удосконалювання;

забезпечення поінформованості про вимоги замовників усіх співробітників.

5.5.3. Внутрішня взаємодія

Керівництво забезпечує можливість внутрішньої взаємодії між співробітниками підприємства, з питань, необхідних для функціонування СМЯ. Інформаційна взаємодія здійснюється через:

        щомісячні збори персоналу (описано в процедурі "Управління підприємством");
        обмін документами і записами про якість (описаний в процедурах СМЯ);
        поточні контакти між співробітниками. 5.6. Аналіз системи якості з боку керівництва

5.6.1. Загальні положення

Вище керівництво не рідше разу на рік проводить аналіз СМЯ для того щоб упевнитися в тому, що вона залишається прийнятною, адекватною та ефективною. Такий аналіз включає оцінювання можливостей удосконалення і потреби внесення змін у СМЯ.

Матеріали аналізу з боку керівництва реєструються у вигляді Протоколів. Аналіз системи якості з боку керівництва описаний у процедурі "Управління підприємством".

5.6.2. Інформація на вході аналізу

Учасникам аналізу надається інформація про:

а) результати внутрішніх і зовнішніх аудитів СМЯ;

б) рівень задоволеності замовників, їх відгуки, скарги і побажання;

в) значення показників ефективності процесів;

г) результати виконання робіт за договорами;

д) хід виконання Комплексного плану;

е) дії за результатами попереднього аналізу СМЯ з боку керівництва,

ж) загальну стратегію розвитку підприємства і її вплив на СМЯ;

ж) ідеї і побажання співробітників щодо удосконалення СМЯ.

5.6.3. Інформація на виході аналізу

За результатами аналізу приймаються рішення про:

а) перегляд Політики і цілей підприємства;

б) перегляд та актуалізацію Комплексного плану;

в) перегляд структури підприємства, перерозподіл відповідальності і повноважень;

г) перегляд структури процесів СМЯ, розробку нових або зміну існуючих документів СМЯ;

д) основні напрямки удосконалення послуг на підставі вимог замовників;

е) потреби в ресурсах і дії по задоволенню цих потреб;

ж) інші заходи, спрямовані на підвищення ефективності СМЯ.

6. Виконання вимог стандарту ISO 9001:2000 щодо управлiння ресурсами

6.1. Забезпечення ресурсами

У межах аналізу СМЯ з боку керівництва визначаються основні необхідні види ресурсів і вимоги до них. Створення або придбання цих ресурсів здійснюється відповідно до Комплексного плану.

Дії з визначенню потреби в ресурсах і планування її забезпечення описані в процедурі "Управління підприємством".

6.2. Людські ресурси

6.2.1. Загальні положення

Підприємство визначає і не рідше разу на рік переглядає вимоги до компетенції персоналу, що виконує роботи в рамках СМЯ. Відповідні вимоги описуються в посадових інструкціях. Потреба у кількості персоналу певної кваліфікації визначається в залежності від обсягу робіт.
 
Відповідність персоналу встановленим вимогам забезпечується шляхом його підбору і навчання. При прийомі на роботу нових співробітників або при внутрішніх переміщеннях перевіряється відповідність співробітників встановленим вимогам. Ця діяльність описана в процедурі "Управління персоналом".

6.2.2. Компетенція, знання і навчання

Для забезпечення реалізації Політики та досягненя встановлених цілей:

а) визначаються загальні вимоги до компетенції персоналу, які відображаються в посадових інструкціях;

б) уточнюється потреба в компетенції, знаннях і навчанні персоналу через регулярні співбесіди з усіма співробітниками (не рідше разу на рік);

в) складаються індивідуальні плани розвитку співробітників і організовується навчання (як зовнішнє, так і внутрішнє) відповідно до цих планів;

г) оцінюється ефективність заходів щодо навчання персоналу через анкетування і через аналіз його діяльності.

Не рідше двох разів на рік проводиться навчаня усіх співробітників з питаннь, пов'язаних з важливістю їх діяльності для досягнення встановлених цілей підприємства.

Усі заходи з навчання персоналу відображаються в записах про якість. Діяльність по навчанню персоналу описана в процедурі "Управління персоналом".

6.3. Інфраструктура

Відповідно до Комплексного плану підприємство створює нову або удосконалює існуючу інфраструктуру, до якої відносяться:

        приміщення;
        меблі та обладнання;
        витратні матеріали;
        інформаційні ресурси. Також для кожної категорії об'єктів інфраструктури визначені дії по підтримці її поточного стану і по її ремонту та/або виправленню.

Управління вищевказаними категоріями ресурсів описане у процедурах "Управління інформаційними ресурсами" та "Управління інфраструктурою" (для інших видів ресурсів).

6.4. Робоче середовище

Робоче середовище безпосередньо не впливає на якість послуг, що надаються замовникам. Тому вимоги цього розділу стандарту не розглядаються у СМЯ.

7. Виконання вимог стандарту ISO 9001:2000 до процесів життєвого циклу продукції

7.1. Планування життєвого циклу продукції

Життєвий цикл послуг на підприємстві складається з процесів маркетингу, проектування та виконання договорів. Для того, щоб забезпечити ефективність їх виконання, воно планується:

для процесів маркетингу і проектуваня - через Комплексний план (описане у процедурі "Управління підприємством");

для процесу виконання договорів - через Програми виконаня робіт за договорами (описане у процедурі "Виконання договорів").

При плануванні процесів життєвого циклу послуг в них відображаються:

а) цілі підприємства і вимоги до послуг;

б) потреба в документації і ресурсах для забезпечення відповідності послуг;

в) необхідні дії по аналізу і перевірці виконання планів;

г) записи, які необхідні для підтвердження відповідності процесів і продукції.

7.2. Процеси, пов'язані с замовниками

7.2.1. Визначення вимог до продукції

Відповідно до Комплексного плану, а також при звертаннях замовників, підприємство визначає вимоги замовників, що відносяться до його послуг. Визначення вимог здійснюється через анкетування та інтерв'юваня замовників.

Крім того, фахівці підприємства визначають вимоги, які замовником не встановлені, однак необхідні для ефективного надання послуг. Також відслідковуються нормативні вимоги до СМЯ, що розробляються підприємством у замовників.

Дії по визначенню вимог замовників описані в процедурі "Маркетинг".

7.2.2. Аналіз вимог до продукції
 
При одержанні замовлення від замовника на надання послуг, підприємство аналізує вимоги цього замовника до його послуг. Такий аналіз проводиться до того, як підприємство візьме на себе зобов'язання щодо надання послуг замовнику. У ході аналізу підприємство перевіряє, наскільки вимоги замовника визначені, зрозумілі, відображені в контракті і можуть бути задоволені.

Вимоги замовника включаються в проект контракту на надання послуг, що аналізується і затверджується підприємством. Результати аналізу оформляються у вигляді записів про якість.

У випадку зміни вимог замовника після укладання контракту, підприємство забезпечує їхній додатковий аналіз і ухвалення рішення по них. При ухваленні позитивного рішення, вносяться зміни або доповнення у відповідні документи і з ними ознайомлюється відповідний персонал.

Дії по аналізу вимог замовників описані в процедурі "Маркетингу".

7.2.3 Інформаційна взаємодія с замовниками

Підприємство визначило і впровадило систему обміну інформацією с замовниками через такі канали:

поточні запити замовників;

поширення рекламних матеріалів;

участь у виставках і науково-технічних заходах;

взаємодія у процесі виконання договорів.

Ця система охоплює наступні теми:

поширення інформації про послуги підприємства;

обробка запитів, контрактних пропозицій, замовлень, включаючи внесення змін;

обробка скарг і пропозицій замовників.

Діюча система забезпечує одержання замовниками повної, достовірної та актуальної інформації по цікавим для них темам.

Дії по інформаційній взаємодії с замовниками до підписання договору відображені в процедурі "Маркетинг".

Дії по інформаційній взаємодії с замовниками після підписання договору відображені в процедурі "Виконання договорів".

7.3 Проектування і розробка

7.3.1 Планування проектування і розробки

Після ухвалення рішення про розробку нового методичного матеріалу, коспекту, зразка або форми документу, які використовуються при наданні послуг, підприємство складає графік цієї розробки. У рамках графіка підприємство визначає:

а) стадії розробки;

б) дії по аналізу, перевірці і затвердженню за підсумками кожної стадії розробки;

в) відповідальність і повноваження по всіх стадіях розробки.

Підприємство організує взаємодію між залученним до розробки персоналом, забезпечуючи ефективний зв'язок і чіткий розподіл обов'язків.

Дії по складанню та виконанню графіків розробки описані в процедурі "Розробка методичних документів".

7.3.2 Вхідні дані розробки

Перед початком проектування визначаються і реєструються вхідні дані, пов'язані з вимогами до продукції. Ці дані містять:

а) вимоги замовника до розробки;

б) нормативні вимоги до розробки;

в) при необхідності, посилання на існуючу подібну розробку;

г) інші вимоги, важливі для розробки.

Перед затвердженням вхідні дані аналізуються для визначення їхньої адекватності, повноти, однозначності і несуперечності.

7.3.3. Вихідні дані розробки

За результатами процесу розробки оформляється набір документації. Він відповідає таким вимогам:

а) відповідність вхідним вимогам;

б) наявність необхідної інформацію для процесу виконання договорів;

в) посилання на область використання розробленого методичного документу.

7.3.4 Аналіз розробки

Відповідно до графіку розробки, на визначених етапах проводиться аналіз виконаних робіт для:

а) оцінювання прийнятності результатів проектування для виконання установлених вимог;

б) визначення вузьких місць і вироблення пропозицій по їхньому усуненню.
 
До складу учасників такого аналізу входять всі зацікавлені співробітники підприємства. За результатами аналізу складається протокол. Дії, прийняті за результатами аналізу, відображаються в графіку розробки.

7.3.5 Перевірка розробки

Відповідно до графіку розробки, на визначених етапах проводиться перевірка виконаних робіт для підтвердження того, що дані на виході відповідного етапу відповідають вимогам вхідних дані розробки.

До складу учасників такої перевірки входять представники всіх основних підрозділів, на які вплине виконання відповідного етапу розробки. За результатами перевірки складається протокол. Дії, прийняті за результатами перевірки, включаються в відображаються в графіку розробки.

7.3.6 Затвердження розробки

По закінченні робіт із розробки нової продукції, заступник директора або директор підтверджують її відповідність заданим вимогам і проводять затвердження розробки. Затвердже?ня завершується до початку використання розробки у процесі виконання договорів.

7.3.7 Управлiння змінами розробки

Будь-яке внесення змін у проект продукції розглядається як розробка нової продукції і виконується за вищеописаною схемою.

7.4 Закупки

7.4.1 Процес закупок

Підприємство закуповує такі види продукції та послуг:

обладнання, меблі та витратні матеріали (описані в процедурі "Управління інфрастрктурою");

послуги субпідрядників (описані в процеурі "Виконання договорів");

послуги з навчання (описані в процедурі "Управління персналом").

Для того, щоб забезпечити відповідність закуповуваної продукції і послуг, підприємство визначає потенційних постачальників, регулярно оцінює і вибирає найбільш прийнятних з них. Оцінка і вибір здійснюються через встановлені критерії (якість, вартість, терміни й умови постачання і т.д.).

У залежності від впливу закупівель на діяльність підприємства та на його продукцію, підприємство визначає види й обсяг контролю постачальника і закуповуваної продукції.

Результати оцінювання постачальників і наступних дій по управлiнню ними реєструються у виді записів про якість.

7.4.2 Інформація про закупки

До початку закупки підприємство визначає, перевіряє на сумісність, документально оформлює і затверджує специфікацію на закупку. Специфікація визначає вимоги до закуповуваної продукції і її постачальника і включає:

вимоги до характеристик продукції;

вимоги до кваліфікації персоналу, який виконує роботи (для субпідрядних організацій);

Специфікація затверджується до доведення заданих вимог до постачальника.

7.4.3 Перевірка закупленої продукції

Для кожного виду закупок на підприємстві визначений і виконується обсяг дій по перевірці закупленої продукції, спрямованих на підтвердження її відповідності установленим вимогам. Ці дії можуть включати:

візуальний контроль закупленої продукції;

контроль кількості закупленої подукції;

контроль працездатності закупленого обладнання;

плановий контроль роботи субпідрядних організаційю

Підприємство не проведить перевірку закупленої продукції на території постачальника.

7.5 Виробництво продукції і надання послуг

7.5.1 Управлiння виробництвом і наданням послуг

Підприємство здійснює дії по наданню послуг, відповідно до вимог нормативної документації (див. 7.3.3). У цій документації вказуються:

опис послуг і їх характеристик;

інструкції щодо виконання конкретних дій з надання послуг;

вимоги до персоналу та ресурсів, що використовуються при наданні послуг;

методи аналізу ходу виконання робіт.

Дії з надання послуг описані в процедурі "Виконання договорів".
 
7.5.2 Затвердження процесів виробництва і надання послуг

Оскільки підприємство не може перевірити якість послуг до їх надання замовникам, процеси надання послуг підлягають затвердженню. Впевненість у придатності процесів для досягнення встановлених цілей забезпечується через:

затвердження методик надання послуг до початку їх використання (описане у розділі 7.3.6 Настанов);

попереднє узгодження методик надання послуг с замовниками (описане у процедурі "Виконання договорів");

високу кваліфікацію персоналу та його постійне підвищення (описане у процедурі "Управління персоналом").

Результати затвердження методик та їх узгодження с замовниками протоколюються.

7.5.3 Ідентифікація і простежуваність

Ідентфікація статусу договорів здійснюється через форму моніторингу виконання договорів, у якій відображаються основні роботи, виконані за договором та дії з їх контролю і результати цих дій.

Крім того, ідентифікуються усі документи, отримані підприємством від замовників і передані замовникам у рамках виконання договорів. Ідентифікаці документів забезпечує їх простежуваність і дозволяє визначити їх розробника і дату розробки.

Дії з забезпечення ідентифікації та простежуваності описані в процедурі "Виконання договорів".

7.5.4 Власність замовника

У рамках виконання договорів підприємство може отримувати конфіденційну інформацію, що є власністю замовника. Носії такої інформації ідентифікуються, зберігаються в умовах, що не допускають доступ третіх осіб, і повертаються замовнику після використання. У випадках втрати чи пошкодження носіїв такої інформації подальші дії узгоджуюься с замовником.

7.5.5 Зберігання продукції

Підприємство забезпечує збереження документації та записів на протязі встановленого періоду часу. Дії з їх зберігання описані в інструкціях "Управління документацією" та "Управління записами".

7.6 Управлiння контрольно-вимірювальною апаратурою

Підприємство не використовує контрольно-вимірювальну апаратуру, тому вимоги цього розділу стандарту в документації СМЯ не відображені.

8. Виконання вимог стандарту ISO 9001:2000 до вимірювання, аналізу та удосконалення

8.1 Загальні положення

Підприємство регулярно вимірює й аналізує свою діяльність для того, щоб переконатися у відповідності СМЯ вимогам стандарту ISO 9001:2000, досягненні встановлених цілей і відповідності наданих послуг. На підставі аналізу (включаючи статистичний аналіз) приймаються рішення про удосконалення СМЯ.

Дії з вимірювання та аналізу, а також періодичність їх застосування, переглядаються в рамках аналізу СМЯ з боку керівництва.

8.2 Поточний контроль і вимірювання

8.2.1 Задоволеність замовників

Підприємство визначає задоволеність замовників через анкетування замовників (за підсумками виконання кожного етапу договору). Результати анкетувань розглядаються на загальних зборах персоналу. Відповідна діяльність описана в процедурі "Виконання договорів".

8.2.2 Внутрішній аудит

Внутрішні аудити СМЯ підприємства проводяться акредитованим органом з сертифікації СМЯ на підставі угоди. Аудити проводяться не рідше двох разів на рік, кожен з аудитів охоплює усю СМЯ підприємства.

Весь персонал підприємства сприяє проведенню аудита і надає необхідну інформацію.

За результатами аудиту складається звіт, що розглядається на зборах персоналу підприємства. Якщо в ході аудита були виявлені невідповідності СМЯ, приймається рішення про оперативне проведення коригувальних дій (див. 8.5.2).

Планування внутрішніх аудитів і прийняття рішень за їх підсумками описане в процедурі "Управління підприємством". Дії з проведення аудитів описані в документаії СМЯ органу з сертифікації систем якості "ПРИРОСТ".
 
8.2.3 Контроль і вимірювання параметрів процесів

Для процесів СМЯ підприємство, у рамках аналізу СМЯ, визначає параметри, за якими вимірюється їхня ефективність і схему моніторингу цих параметрів (описані у відповідних процедурах СМЯ). Для кожного з вимірюваних параметрів установлюються цільові значення (див. 5.4.1). З встановленою періодичністю отримані результати вимірювань порівнюються з цільовими значеннями. Якщо цільове значення не досягнуте, приймається рішення про реалізацію коригувальних дій.

Вимірювання параметрів процесів описане в процедурі "Управління підприємством".

8.2.4 Контроль і вимірювання характеристик продукції

Для перевірки виконання вимог до послуг підприємство здійснює такі види контролю:

        оцінка ходу виконання робіт за договорами на щомісячних зборах персоналу;
        перехресний контроль розробленої документації СМЯ замовника. Для кожного виду контролю визначена схема прийняття рішень про приймання / відхилення.

Результатам контролю протоколюються, у протоколі вказується співробітник, що проводив контроль. Роботи за договором вважаються завершеними після отримання позитивних результатів усіх запланованих заходів з контролю.

Дії з контролю якості послуг описані в процедурі "Виконання договорів".

8.3 Управлiння невідповідною продукцією

У рамках СМЯ на підприємстві розрізняються такі види невідповідностей:

невідповідність обладнання або витратних матеріалів (управління описане в процедурі "Управління інфраструктурою");

невідповідність методичних матеріалів, конспектів лекцій, форм або зразків документів, що використовуються при виконанні договорів (управління описане в процедурі "Розробка методичних документів");

невідповідність виконання робіт у рамках договору умовам договору, вимогам стандарту ISO 9001:2000, вимогам договору або побажанням замовника (управління описане в процедурі "Виконання договорів").

Уся виявлена невідповідна продукція та послуги ідентифікуються.

При виявленні невідповідності виконання робіт у рамках договору уповноважений персонал приймає та реєструє рішення про спосіб виправлення невідповідності. При необхідності, це рішення узгоджується с замовником. Ефективність вжитих заходів з виправленя невідповідності контролюється.

При виявленні невідповідності обладнання, витратних матеріалів або документів їх подальше використання не допускається до ухвалення рішення уповноваженим співробітником. У залежності від типу і масштабу невідповідності може бути прийнято одне з наступних рішень:

а) виправлення невідповідної продукції з повторним контролем;

б) обмеження сфери використання продукції з відповідною ідентифікацією;

в) утилізація продукції.

Усі випадки невідповідностей, а також прийняті по них рішення, реєструються й аналізуються для вироблення коригувальних дій.

8.4 Аналіз даних

Аналіз даних, накопичених в ході вимірювань (див. розділ 8.2) проводиться на таких рівнях:

директором - щотижнево;

на зборах персоналу - щомісячно;

в рамках аналізу СМЯ з боку керівництва - не рідше разу на рік.

В рамках цих аналізів розглядається поточний стан підприємства, визначаються тенденції вимірюваних показників і їх відповідність встановленим цілям, приймаються рішення з удосконалення.

Дії заналізу даних описані в процедурі "Управління підприємством".

8 5. Удосконалення

8.5.1 Постійне удосконалення

За результатами аналізу даних (див. 8.4) приймаються рішення, спрямовані на постійне підвищення ефективності СМЯ, ріст задоволеності замовників. Відповідні рішення вносяться в Комплексний план діяльності підприємства.
 

8.5.2 Коригувальні дії

Кожен раз, при виявленні невідповідності (включаючи відхилення фактичних результатів від встановлених цілей, отримання скарг від замовників) у ході одного з аналізів (див. 8.4) вивчаються його причини. За результатами вивчення приймається рішення про необхідність у коригувальних діях, спрямованих на виключення можливості повторення невідповідності.

При ухваленні позитивного рішення в рамках аналізу визначається відповідна дія, яка включається в Комплексний план При цьому призначається співробітник, відповідальний за його виконання, і терміни виконання.

Після закінчення встановленого терміну, відповідальний співробітник надає для аналізу інформацію про виконання коригувальної дії і її ефективність. При необхідності, у рамках чергового аналізу приймається рішення про додаткові заходи для контролю виконаної коригувальної дії.

Методика коригувальних дій описана в процедурі "Управління підприємством".

8.5.3 Запобіжні дії

У ході аналізів (див. 8.4) періодично розглядаються ризики виникнення невідповідностей. При цьому визначаються невідповідності зі значними ризиками виникнення і їхні можливі причини. Для таких невідповідностей приймається рішення про необхідність у запобіжних діях, спрямованих на виключення чи зниження ймовірності виникнення невідповідності.

При ухваленні позитивного рішення в рамках аналізу визначається відповідна дія, яка включається до Комплексного плану. При цьому призначається співробітник, відповідальний за його виконання, і терміни виконання.

Після закінчення встановленого терміну, відповідальний співробітник надає для аналізу інформацію про виконання запобіжної дії і її ефективність. При необхідності, у рамках чергового аналізу приймається рішення про додаткові заходи для контролю виконаної запобіжної дії.

Методика коригувальних дій описана в процедурі "Управління підприємством".



 
Связные ссылки
· Ещё о Качество и конкурентноспособность
· Новости admin


Самая читаемая статья из раздела Качество и конкурентноспособность:
Глава 9. Умение работать в коллективе (бригаде)

Презентаційна версія Системи Менеджменту Якості "Настанови з якості | Войти/Создать логин | 0 комментарии
Порог
  
За коментарии ответственны только те, кто их поместил. Мы не несём ответственности за них.
Обратная связь   |   Добавить статью   |   Регистрация   |   Предприятия   |   Карта сайта
Copyright c 2001 UDC Создание сайта, продвижение сайта - DA.net