Украинский Дисконтный Клуб

Регистрация...
Вход для членов клуба:

О проекте и клубе UDC Дисконтная программа Раздел Качество и Конкурентноспособность Раздел Маркетинг и Интернет Раздел Библиотека Автоматизации торговли Каталог предприятий
Имя: Пароль:     
    Расширеный поиск... На начальную страницу сайта  Связаться с руководством UDC  Карта сайта
Обратная связь   |   Добавить статью   |   Регистрация   |   Предприятия   |   Карта сайта
  Разделы

  Сейчас на сайте
Сейчас, 1 гость и 0 посетителей онлайн.

Вы анонимный пользователь.


  Друзья
жалюзи и ролеты на МодномОкне
жалюзи на окна

  Объявления
Столбик

Доска объявлений
bizator.com

  
Нормирование качества: Модель досконалості
Опубликовано: 18 Июл, 2003 г. - 15:05 от admin

Качество и конкурентноспособность Модель ділової досконалості ЄФУЯ є описом "ідеального" підприємства, яким його бачать зараз в Європі. Модель складається з дев'яти критеріїв. П'ять з них описують діяльність підприємства, підходи, які воно використовує для досягнення результатів; чотири критерії - результати, які досягає підприємство за рахунок використання підходів. (див. схему Европейської моделі. Модель,яка визнає існування багатьох підходів для досягнення стабільної досконалості в усіх аспектах діяльності, грунтується на такому твердженні:"Досконалі результати стосовно ефективності, споживачів, персоналу і суспільства досягають через очолювані лідерами політику і стратегію, належне управління персоналом, партнерськими стосунками, ресурсами і процесами (див. схему).

Модель досконалості
 
Загальний вигляд моделі досконалості ЄФУЯ

Модель ділової досконалості ЄФУЯ є описом "ідеального" підприємства, яким його бачать зараз в Європі. Модель складається з дев'яти критеріїв. П'ять з них описують діяльність підприємства, підходи, які воно використовує для досягнення результатів; чотири критерії - результати, які досягає підприємство за рахунок використання підходів. (див. схему Европейської моделі. Модель,яка визнає існування багатьох підходів для досягнення стабільної досконалості в усіх аспектах діяльності, грунтується на такому твердженні:"Досконалі результати стосовно ефективності, споживачів, персоналу і суспільства досягають через очолювані лідерами політику і стратегію, належне управління персоналом, партнерськими стосунками, ресурсами і процесами (див. схему).

На схемі стрілки підкреслюють динамічний характер моделі. Вони показують, що нововведення та навчання допомагають вдосконалювати підходи, які, в свою чергу, призводять до покращання результатів діяльності.Кожний з критеріїв складається з ряду підкритеріїв: 

Критерій 1: Лідерство 
1а. Лідери розробляють місії, візії та систему цінностей і виступають носіями загальної культури ділової досконалості 
1б Лідери персонально беруть участь у розробці, впровадженні та постійному вдосконаленні системи управління підприємством 
1в Лідери співробітничають зі споживачами, партнерами та суспільством 
1г Лідери заохочують, підтримують та визнають працівників підприємства

Критерій 2: Політика та Стратегія
2а Політика і стратегія базуються на теперішніх та майбутніх потребах та очікуваннях зацікавлених сторін 
2б Політика і стратегія базуються на інформації, яка отримана в результаті оцінки ефективності, досліджень, навчання та творчої діяльності
2в Політика і стратегія розроблені, їх переглядають та оновлюють
2г Політику і стратегію поширюють на основні процеси
2д Політику та стратегію розповсюджують та впроваджують

Критерій 3: Персонал
3а Людські ресурси планують, ними управляють і їх вдосконалюють 
3б Знання та компетенція персоналу визначають, розвивають і постійно підвищують
3в Залучення персоналу і надання йому повноважень
3г Наявність діалогу між підприємством і його працівниками
3д Заохочення, визнання та піклування про персонал

Критерій 4: Партнерство і Ресурси
4а Управління зовнішніми партнерськими стосунками
4б Управління фінансами
4в Управління нерухомістю, обладнанням та матеріалами
4г Управління технологіями
4д Управління інформаційними та інтелектуальними ресурсами

Критерій 5: Процеси
5а Процеси систематично розробляють і ними управляють
5б Процеси вдосконалюють з використанням інновацій для повного задоволенняспоживачів та підвищення власної цінності серед споживачів та інших зацікавлених сторін
5в Проектування та розробка продуктів та послуг на основі потреб та очікувань споживачів
5г Виробництво, продаж та обслуговування продукції та послуг
5д Управління та розширення зв'язків із споживачами

Критерій 6: Результати, що стосуються споживачів
6а Показники рівня сприйняття 
6б Показники ефективності

Критерій 7: Результати, що стосуються персоналу
7а Показники рівня сприйняття
7б Показники ефективності

Критерій 8: Результати, що стосуються суспільства
8а Показники рівня сприйняття
8б Показники ефективності

Критерій 9: Основні ділові результати
9а Основні результати діяльності
9б Основні показники ефективності
 
Логіка RADAR

В основі моделі лежить логіка, відома під назвою RADAR, яка складається з чотирьох елементів:
Результати Results
Підхід Approach
Застосування Deployment
Оцінка та Перегляд Assessment and Review

Згідно з цією логікою підприємство повинне:

? в рамках процесу реалізації своєї політики та стратегії визначити Результати, які потрібно досягти. Ці результати охоплюють ефективність роботи підприємства як фінансової, так і операційної, а також сприйняття зацікавленими сторонами;

? запланувати та розробити комплексний набір підходів для досягнення необхідних результатів як у теперішньому, так і в майбутньому;

? систематично застосовувати підходи для забезпечення їх повного впровадження;

? оцінювати та переглядати наслідки реалізації підходів, грунтуючись на спостереженні та аналізі досягнутих результатів та накопиченому досвіді. Там, де це необхідно, - визначати, надавати пріоритети, планувати та впроваджувати вдосконалення.

При використанні моделі на підприємстві, наприклад для самооцінки, елементи логіки RADAR Підхід, Застосування, Оцінка та Перегляд повинні стосуватись кожного підкритерію сприяння, елемент Результати слід адресувати до підкритеріїв результатів.

Результати
Критерії результатів повинні дати відповідь на те, чого досягло підприємство. У досконалого підприємства результати покажуть позитивні тенденції і/або стабільно високий рівень; відповідність встановленим цілям, які будуть досягнуті чи перевищені; позитивне порівняння з іншими організаціями. Ці результати будуть викликані ефективними підходами підприємства. Крім того, діапазон результатів повинен охоплювати усі сфери діяльності підприємства.

Підходи
Цей елемент повинен давати відповідь, що підприємство планує робити та причини для цього. У досконалого підприємства підходи повинні бути обгрунтованими - мати чіткі раціональні, добре описані та розроблені процеси, а також бути чітко орієнтованими на потреби зацікавлених сторін. Крім цього, підходи повинні бути інтегрованими - підтримувати політику і стратегію, бути пов'язуваними, при необхідності, з іншими підходами.

Застосування
Цей елемент повинен давати відповідь, що реально підприємство робить для впровадження підходів. У досконалого підприємства підхід систематичний і повинен бути впроваджений у відповідній сфері діяльності.

Оцінка та Перегляд
Цей елемент повинен описувати діяльність підприємства по оцінці та перегляду як підходів, так і їх застосування. У досконалого підприємства підходи та їх застосування повинні бути об'єктом регулярного вимірювання, повинно бути передбачене навчання за їх результатами. Дані вимірювання та навчання необхідно використовувати для визначення, надання пріоритетів, планування та впровадження вдосконалень.
 
ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ФОНД УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ (EFQM)
 
ЄФУЯ є неприбутковою організацією, що ставить на меті пропагування Загального управління якістю як єдиного способу досягнення успіхів у бізнесі. ЄФУЯ був заснований в 1988 році президентами 14-ти великих європейських компаній. Його програма організаційних заходів та діяльності, а також можливості розгалуженої організації, які він пропонує, дають можливість приблизно 850-ти організаціям, що до нього входять, спільно використовувати та обмінюватися досвідом та знаннями в галузі загального управління якістю (TQM). ЄФУЯ є ініціатором і організатором конкурсів на здобуття Європейської нагороди з якості. Його діяльність активно підтримується Європейською комісією.

У 1998 році першим українським підприємством - членом ЄФУЯ став Міжгалузевий центр якості ?ПРИРОСТ? - головна організація Української асоціації якості.

 
Связные ссылки
· Ещё о Качество и конкурентноспособность
· Новости admin


Самая читаемая статья из раздела Качество и конкурентноспособность:
Глава 9. Умение работать в коллективе (бригаде)

Модель досконалості | Войти/Создать логин | 0 комментарии
Порог
  
За коментарии ответственны только те, кто их поместил. Мы не несём ответственности за них.
Обратная связь   |   Добавить статью   |   Регистрация   |   Предприятия   |   Карта сайта
Copyright c 2001 UDC Создание сайта, продвижение сайта - DA.net