Украинский Дисконтный Клуб

Регистрация...
Вход для членов клуба:

О проекте и клубе UDC Дисконтная программа Раздел Качество и Конкурентноспособность Раздел Маркетинг и Интернет Раздел Библиотека Автоматизации торговли Каталог предприятий
Имя: Пароль:     
    Расширеный поиск... На начальную страницу сайта  Связаться с руководством UDC  Карта сайта
Обратная связь   |   Добавить статью   |   Регистрация   |   Предприятия   |   Карта сайта
  Разделы

  Сейчас на сайте
Сейчас, 1 гость и 0 посетителей онлайн.

Вы анонимный пользователь.


  Друзья
жалюзи и ролеты на МодномОкне
жалюзи на окна

  Объявления
Столбик

Доска объявлений
bizator.com

  
Нормирование качества: Нагороди з якості у світі та Європі
Опубликовано: 18 Июл, 2003 г. - 15:00 от admin

Качество и конкурентноспособность Для сучасного світового ринку характерні загострення конкуренції та підвищення вимог до якості продукції і послуг. Сьогодні досягти стійкого успіху можуть тільки ті підприємства, які створюють ефективні системи управління. Одним з основних питань, які стоять перед підприємствами в ході вдосконалення системи управління, є вибір моделей і зразків для наслідування. Багато підприємств пишаються окремими аспектами своєї діяльності або окремими результатами: одні з них звертають увагу на сертифіковані системи якості, інші - на високу якість продукції та задоволеність споживачів, треті - на позитивні фінансові результати. Але кожен з цих аспектів окремо не може гарантувати стабільно високу конкурентоспроможність підприємства на протязі довгого часу в умовах жорсткої конкуренції. Яким же чином можна виділити кращі підприємства, досвід яких можна рекомендувати для поширення та впровадження?


Українська національна нагорода з якості в світовій системі нагород
 
Велику кількість нагород з якості, що існують у світі, можна розділити на дві категорії.
До першої належать: "Факел Бірмінгема", "Діамантова зірка", "Арка Європи". Такі нагороди присуджуються одночасно великій кількості підприємств на підставі опитування споживачів або експертів без поглибленого вивчення самих підприємств. Деякі з них орієнтовані тільки на Центральну і Східну Європу і мало відомі в розвинених країнах. Аналогічні нагороди присуджуються і в Україні: Міжнародний рейтинг досконалості та якості - "Золота фортуна", "Людина року" за  2 номінаціями у 2001 році: "Лідер малого та середнього бізнесу року" та "Торгівельна марка року".

Незрівнянно більш престижним є нагороди, які базуються на моделях "ідеального" підприємства. Порівняння з такими моделями дають змогу кількісно оцінити реальні підприємство, визначити їх сильні і слабкі сторони. На основі моделей присуджуються національні нагороди з якості в більшості країн світу.

В Україні національна нагорода з якості заснована в 1996 р. Присуджується щорічно за результатами Українського національного конкурсу з якості.

Перша національна нагорода з якості (ННЯ) була заснована в Японії у 1951 р. 1993-1996 роки найбільшої активності, коли було запроваджено 23 ННЯ. Саме в цей період і була запроваджена Українська національна нагорода  з якості. А всього на сьогодні присудження практикують близько 70 країн, розташованих на різних континентах земної кулі.

Як основу для присудження ННЯ використовують моделі другої категорії: модель ділової досконалості Європейського фонду управління якістю (ЄФУЯ), моделі Малколма Болдриджа (США) і Демінга (Японія). У 1998 р. у більшості країн основою для ННЯ стає модель ділової досконалості  ЄФУЯ, у 22 країнах її використовують на 76-100%, в 11 країнах - Малколма Болдриджа на 76-100%. В Україні за основу ННЯ прийнята модель ділової досконалості  ЄФУЯ у "чистому вигляді".

У 50% країн, в тому числі і в Україні, визначено такі цінності, як найбільш  важливі для ННЯ: постійне удосконалення, участь кожного, мотивоване керівництво, орієнтація на процеси та тривалі перспективи, відповідальність перед суспільством,  спирання на достовірні дані, профілактика, обмін досвідом.

 Майже в 70% країн конкурси оголошуються на одну чи дві нагороди. Найбільш поширеною є нагорода кращим підприємствам. На додаток до неї існує  ще дві категорії: для великих підприємств, для малих та середніх підприємств. Інші поширені категорії нагород: за удосконалення роботи в організації, для окремих осіб і для окремих секторів промисловості (виробництво, сфера обслуговування чи бюджетні організації).

Крім національних нагород з якості, у низці країн присуджуються також нагороди по галузях і регіонах. Майже в 20% країн існує від 1 до 3 регіональних премій, у 18% - від 4 до 10. Серед нагород по секторах економіки найбільш поширеними є нагороди в галузі освіти, медицини і  оборони. Крім того, існують також нагороди й в інших секторах, наприклад, для державних організацій, туризму, телекомунікацій.

Таким чином, Українська національна нагорода з якості та процес її присудження повністю відповідають європейській і світовій практиці. Українська національна нагорода з якості була включена до реєстру  "Національні нагороди якості Європейських країн".

Далі буде...

 
Связные ссылки
· Ещё о Качество и конкурентноспособность
· Новости admin


Самая читаемая статья из раздела Качество и конкурентноспособность:
Глава 9. Умение работать в коллективе (бригаде)

Нагороди з якості у світі та Європі | Войти/Создать логин | 0 комментарии
Порог
  
За коментарии ответственны только те, кто их поместил. Мы не несём ответственности за них.
Обратная связь   |   Добавить статью   |   Регистрация   |   Предприятия   |   Карта сайта
Copyright c 2001 UDC Создание сайта, продвижение сайта - DA.net